Nejnavštěvovanější turistická atrakce ve Francii, pařížská Eiffelova věž, je pro návštěvníky opět o něco atraktivnější. Rekonstrukce prvního podlaží, zahrnující i závrať způsobující skleněnou podlahu, započala už v dubnu 2012. Výsledek byl veřejnosti představen v pondělí.
Průhledná podlaha se nachází ve výšce 57 metrů nad zemí. Zatímco dříve turisté toto místo s oblibou vynechávali ve snaze dostat se co nejdříve na vrchol věže, nyní si provozovatelé slibují, že zde návštěvníci stráví o poznání více času. Podle statistik se tu lidé zastavovali jen na malou chvíli. Poté okamžitě pokračovali vstříc nejvyššímu vyhlídkovému místu, jež se nalézá ve výšce 276 metrů nad zemí.
Nahrazen byl také drátěný plot
Aby bylo první patro pro turisty opravdu zajímavé, provozovatelé nahradili starý bezpečnostní plot z drátů moderní skleněnou bariérou. Ta sahá od podlahy až ke stropu. V této souvislosti se sluší zmínit, že rekonstrukce prvního patra Eiffelovky vyšla celkem na 30 miliónů euro, tedy asi na 824 milionů korun. „Chtěli jsme, aby si lidé uvědomili, jak je budova ukotvená v zemi pomocí čtyř sloupů. To byl náš hlavní cíl,“ uvedl pro týdeník Journal du Dimanche architekt Alain Moatti, který renovační práce vedl.
Přibylo muzeum i solární panely
Renovace však nepřinesla pouze změny v podobě odlišného výhledu z prvního patra. Přibyly nové obchody, restaurace a také muzeum vyprávějící příběh 125 let staré stavby. Značně se zlepšil i ekologický faktor budovy tím, že byly instalovány čtyři solární panely, jež by měly zajistit polovinu ohřevu vody, kterou Eiffelova věž potřebuje pro svůj provoz. Některé toalety budou pak navíc využívat dešťovou vodu.
Eiffelova věž přiláká miliony lidí ročně
Chloubu celé Francie, postavenou v roce 1889, každoročně poctí návštěvou zhruba sedm miliónů lidí, přičemž 85 procent z nich tvoří cizinci. Podle této statistiky je tedy Eiffelova věž v Paříži nejvytíženější placenou turistickou atrakcí na světě. Tato 324 metrů vysoká krasavice byla dokonce po dobu 41 let nejvyšší budovou na světě. Teprve v roce 1930 ji v tomto ohledu „předběhl“ newyorský mrakodrap Chrysler Building.