Slavný mezinárodní výrobce kávy a největší obchodní řetězec kaváren na světě se chystá otevřít svou první pobočku v zemi, jejíž kávová kultura kdysi inspirovala založení tohoto gigantu. První kávový svatostánek s typickými kelímky se sirénou na zeleném pozadí a ručně psaným jménem zákazníka otevřou v Miláně na počátku roku 2017.

Starbucks

Společnost s rozhodnutím dlouho otálela

Právě zde byl Howard Schultz, výkonný ředitel firmy, v osmdesátých letech okouzlen romantikou a spektakulárností místních kaváren. Rozhodl se to nejlepší z nich přenést také do Ameriky. Historie Starbucks je podle něj přímo propojená se způsobem, jakým Italové připravují perfektní espreso, a dodává: „Vše, co jsme vytvořili, vychází ze základů těch úžasných zkušeností, které mnozí z nás získali v Itálii. Aspirovali jsme na to být uctivým správcem tohoto dědictví po 45 let.“

Starbucks Drive Thru

Dnes se řetězec chlubí více než 22 tisíci kaváren v 70 zemích světa a debut v zemi inspirace celého konceptu jej čeká. Itálie je koneckonců sedmou evropskou zemí podle spotřeby kávy na obyvatele. Ještě v roce 2013 však Schultz otevření Starbucks v zemi těstovin neviděl příliš růžově. Během několika let se však situace změnila.

Galerie Viktora Emanuela II. v Miláně

Bude mít Starbucks úspěch?

Italové jsou známí milovníci espresa a tomu bude v Miláně přizpůsobena i hlavní nabídka produktů. Připravena má být též nová směs.

Pro značku Starbucks, která nabízí nepřeberné množství druhů kávy v šesti různých možnostech objemu, to bude výzva. Jejich dýňové nebo perníčkové latté lze označit za fenomén. Ale kolik lidí do sebe v tamní přátelské atmosféře a sympatickém interiéru, na čemž si značka velmi zakládá, kopne preso a vyrazí do práce?

frapé Starbucks

Comments are closed.